Govern obert El govern de les persones

01/02/2017 - 17:08

Nou servei per a la defensa dels drets energètics

Drets energètics. Estan en funcionament deu punts d’assessorament energètic per garantir que les persones mantinguin els serveis de llum, aigua i gas.

Estan en funcionament deu punts d’assessorament energètic per garantir que les persones mantinguin els serveis de llum, aigua i gas. Ofereixen informació sobre com reduir sobrecostos, millorar l’eficiència energètica i entendre millor la factura.

Els punts d’assessorament energètic neixen amb l’objectiu d’informar i apoderar la ciutadania sobre els drets que garanteix la Llei 24/2015, que obliga les companyies subministradores a mantenir el servei a les persones vulnerables. Els punts també ofereixen atenció personalitzada per reduir la despesa en llum, aigua i gas, optimitzar el servei, millorar l’eficiència energètica de la llar i fer gestions amb les companyies.

Les persones que no poden fer front a les factures de llum, aigua i gas, així com totes les que necessiten orientació o acompanyament en els tràmits, poden adreçar-se al punt d’assessorament energètic més proper al seu domicili. A la ciutat n’hi ha deu, i entre altres serveis, ofereixen informació sobre el bo social, la tarifa i potència més convenients i els passos a seguir després de rebre un avís d’impagament o de tall de subministrament.

Segons ha assegurat la tinenta d’alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz: “Cal un servei públic que defensi i tuteli els drets dels veïns i les veïnes de la ciutat davant la pobresa energètica i els abusos constants de les companyies.” “Necessitem que la gent conegui i reconegui els seus drets energètics, així com les situacions d’abús i d’incompliment de la llei”, ha recalcat.