Ciutat Democràtica

Remodelació del carrer Balmes ( tram Pl. Folguera i Pl. Molina)

Aquest projecte té unes característiques singulars i requeriran un abordatge diferent a la resta de trams del carrer Balmes, que ja han estat remodelats. Per aquest motiu, ja s’està definint el procés participatiu amb veïns i veïnes de l’entorn del carrer Balmes en el tram entre plaça Molina i plaça Joaquim Folguera.

El tram superior de la reforma del carrer Balmes ( entre plaça Molina i plaça Folguera ) serà el darrer tram de la remodelació d’aquest gran eix viari de Barcelona i seguint els acords del consell de barri celebrat el mes d’octubre de 2013, es realitzarà tenint en compte les propostes sorgides d’un procés participatiu amb veïns i comerciants d’aquest tram i entorn immediat.

S’està definint el procés participatiu ciutadà amb els veïns de la zona i del districte de Sarrià–Sant Gervasi que hi vulguin participar. Es preveu que a mitjans de l’any 2014 s’iniciarà la redacció del projecte de  remodelació  entre la Plaça Molina i Plaça Joaquim Folguera, amb unes característiques diferents als dos trams que ja han estat objecte de remodelació del mateix carrer Balmes, i que estarà finalitzat abans del termini de l’actual mandat municipal.

Atès les característiques diferents a la resta de trams ja executats o en procés d’execució del carrer Balmes, es procedirà a un abordatge singular que comporta la realització d’un procés participatiu de veïns, veïnes i comerciants del tram objecte d’actuació i entorn immediat amb l’objectiu de determinar els elements configuradors de les voreres de la remodelació del carrer Balmes en el tram que va de la plaça Folguera fins a la plaça Molina.

Metodologia

Es crea un grup motor format per el vicepresident del consell de barri de Sant Gervasi-Galvany, membres de la comissió de seguiment del consell de barri, grups polítics i tècnics de l’Ajuntament de Barcelona.

Es creen taules de treball específiques amb comerciants i associacions de veïns.

Es conduiran sessions informatives obertes als veïns del carrer balmes i entorn immediat

Terminis

Desembre 2013 : primera reunió del grup motor del procés participatiu.

Gener 2014 : sessions obertes i grups de treball específics.

Febrer (finals) 2014: recollida d’aportacions i finalització del procés

Març – Abril 2014: devolució del procés participatiuen el proper consell de barri de Sant Gervasi-Galvany. 

Fitxa del procés

Data d'inici:
1/10/2013
Àrees involucrades:
Carrer Balmes
Entitats o organismes involucrats:
Districte de Sarrià - Sant Gervasi.

Participa!

Anònim - 21/02/2014 15:44h.
bona tarda, sr exc. alcalde , penso és molt bona idea a reforma de pl molina, però que el primer que s'hauria de fer soterrar el trànsit de vehicles , així pl estaria completa a més li proposaria que posés el carril que té per imatge uns nens o adolescents, ja que passen molts alumnes van escoles i instituts, i que uneixi les 2 parts de la plaça . a més posi arbres al tram de balmes va de molina fins a av de mitre. faci que galvany i farró siguin barris peatonals i de pas revisi la il·luminació del carrer Vallirana i Saragossa
Anònim - 04/11/2014 12:23h.
El projecte de remodelació del carrer Balmes preveu l'amplicació de les voreres a 4,55m, la limitació dels carrils de circulació a 4 enlloc de 6 i la plantació d'arbrat entre d'altres qüestions, es preveu fer-ho en el proper mandat municipal.
Anònim - 14/05/2014 19:56h.
Crec que el carrer Balmes, en aquest tram, hauria de tenir les voreres d'igual amplada a les dels carrers Muntaner i Aribau.
Anònim - 21/10/2014 16:32h.
El carrer Balmes es mostra molt degradat en aquest tram esmentat. Les aceres son diminutes i no hi passa una persona inusvàlida si no és amb permis de motos o altres peatons. La contaminació acústica i de fums és francament reduïble. Així mateix la vegetació és inexistent. S'hauria d'aprofita també el carrer Atenes i el carrer Corint per crear una mica més de zona peatonal i verda per als veïns. Gràcies.
Anònim - 04/11/2014 12:20h.
La idea és una ampliació de les voreres a 4,55m, així com la reducció del trànsit a 4 carrils, amb plantació d'arbres. Comissionat de Participació Ciutadana
Anònim - 21/02/2015 09:13h.
Jo visc al costat de la parada dels ferrocarrils, una mica mes abaix....les voreres son molt estretes, es una zona molt densa de veïns, per la tarda no es pot ni passar !!! Masses cotxes i cap arbre !!! Les botigues tanquen, passejar per aquest tram no es gens atractiu, i es una pena perquè es un barri molt poblat !! Hi han escoles, nens que arriben al carrer Balmes i es troben amb una autopista !!!! A veure com ho arreglen per fer ho mes còmode i atractiu per les persones, que en definitiva som el que mes importem no?? I no els cotxes !!!
Anònim - 30/05/2015 11:17h.
¿On es pot consultar la redacció del projecte prevista en l'anterior mandat municipal? Les característiques de soroll, fums i incomoditats/perills pels peatons d'aquest darrer tram haurien de fer aquest projecte prioritari, doncs a més revitalitzaria el teixit comercial i la qualitat de vida d'una zona on hi conflueixen moltes escoles en una de les darreres autopistes urbanes de BCN, de 6 carrils i sense arbrat i voreres ridícules i perilloses. Primer les persones, no els cotxes!!!
Anònim - 30/05/2015 11:18h.
¿On es pot consultar la redacció del projecte prevista en l'anterior mandat municipal? Les característiques de soroll, fums i incomoditats/perills pels peatons d'aquest darrer tram haurien de fer aquest projecte prioritari, doncs a més revitalitzaria el teixit comercial i la qualitat de vida d'una zona on hi conflueixen moltes escoles en una de les darreres autopistes urbanes de BCN, de 6 carrils i sense arbrat i voreres ridícules i perilloses. Primer les persones, no els cotxes!!!
Anònim - 05/06/2015 19:28h.
En aquest tram deixat de la ma de Déu, i incomprensiblement pendent, mantenir els 3 carrils de baixada fins a la Plaça Molina enllaçant amb el tram de ja remodelat de direcció única i 4 carrils a partir d'aquesta plaça, tot eliminant els tres carrils de pujada garantiria una amplada de les voreres mínima significativa (equivalent a tres carrils rodats i no només dos) i reducció del trànsit rodat REAL en un tram en que ja hi ha transport públic, bus (V15) i Ferrocarrils de la Generalitat en tot l'eix. L'autopista urbana actual de 6 carrils és un perill públic pels vianants i sorolls molt molestos pels veins en una zona de molta densitat residencial. Allí on hi ha contenidors i motos aparcades, actualment els vianants hem de caminar de costat i cedir-nos el pas quan ens creuem amb un altre vianant, literalment, en un carrer emblemàtic de Barcelona! Els passos de vianants entre ambdos costats de les ridícules voreres són pràcticament inexistents i perillosos (excepte al remodelat eix de General Mitre). Els barris queden tallats en dues meitats per l'autopista en una zona on es podria revitalitzar el comerç de proximitat i crear llocs de treball, tot utilitzant les ja existents i infrautiltzades infraestructures de transport públic fins a Plaça Catalunya. Se sap quan comencen les obres?
Anònim - 13/06/2015 13:14h.
Vivo en Balmes con Padua. ¿Donde están las conclusiones del proceso de participación ciudadana? Es peligroso e incómodo caminar con mis nietos por aceras tan estrechas. Hay pocos pasos peatonales para cruzar Balmes. El ruido de los 6 carriles de vehículos es ensordecedor.

Pàgines