Ciutat Democràtica

Desplegament novaxarxa bus

  • Bus

La nova xarxa, amb línies verticals, horitzontals i diagonals, més rectilínies que les convencionals, generen desplaçaments més ràpids i, consegüentment, amb més freqüència de pas. Així mateix, la semaforització específica i l'increment de carrils bus són estratègies que contribueixen a la priorització del bus a les vies de la ciutat.

L'any 2012 es van posar en marxa les cinc primeres línies de la NxBus i, des de llavors, cada any s'ha implantat una nova fase. Amb la 4a fase, de la qual s'està duent a terme el procés informatiu i participatiu, Barcelona comptarà amb 16 noves línies en funcionament.

El tret de sortida de la participació de la 4a fase s'ha fet el mes de setembre amb  la presentació i debat sobre les línies V11, V13 i H4 amb els membres de la Comissió de Treball de la NxBus del Pacte de la Mobilitat. Durant el mes d'octubre s'han dut a terme les reunions amb les entitats i els veïns dels Districtes afectats per les noves línies (tots excepte Sant Martí) i s'han recollit els suggeriments i les peticions presentades. Així mateix, s'han fet sessions específiques amb les escoles dels Districtes de Les Corts i de Sarrià-St. Gervasi, atesa la gran concentració d'escoles que hi ha en aquestes zones que es  beneficiaran de la NxBus. 

 Així mateix, una altra via que contribueix a afavorir la participació són els Punts NxBus instal•lats a mercats, biblioteques i centres cívics, atesos per personal informador. Els Punts ofereixen la possibilitat, a través de la bústia,  de presentar  butlletes amb propostes de millora de funcionament del Bus.

Està previst que les tres noves línies entrin en funcionament el mes de febrer del 2016. Posteriorment s'iniciarà una última fase participativa per a la resta de línies que queden per implantar de la NxBus (12) i per al disseny  les línies d'aportació que complementaran l'oferta de Bus a la ciutat.

 

Estructura participativa i agents implicats:

 

SETEMBRE: reunió de la Comissió de Seguiment de la Nova Xarxa Bus i del Grup de Treball de Transport Públic del Pacte per la Mobilitat.

 

OCTUBRE:

  • Enquesta als usuaris de les línies a substituir per detectar possibles millores del servei aprofitant el desplegament de les noves línies.
  • Instal•lació d’espais d’informació en els principals equipaments situats al llarg de les rutes de les futures línies, en coordinació amb les campanyes de comunicació, amb butlletes per fer aportacions.
  • sessions territorialitzades amb els principals agents socials de cada districte o barri afectat, i obertes a tot el veïnat.
  • sessions específiques per a col•lectius determinats, en funció del perfil dels usuaris o potencials usuaris de les línies (per exemple, escoles).

 

NOVEMBRE:

  • sessió amb inscripció prèvia per a tots els agents socials interessats a les instal•lacions de TMB per conèixer la gestió de la xarxa d’autobusos.
  • Informe de retorn amb totes les aportacions i la resposta municipal.

Fitxa del procés

Àrees involucrades:
Ciutat
Entitats o organismes involucrats:
Mobilitat i transport
Web del procés:
Mobilitat i transport